Vision


Generelle trends

  • En lang række europæiske forskningsklynger
  • De fleste globale virksomheder, som f.eks. Microsoft, IBM, KPMG har allerede udviklet privacy som nyt forretningsområde med samme prioritet som security og med egne forskningscentre

Temainitiativer

  • Igangsætte udredninger af holdninger til “privacy” for at  indkredse og præcisere hvilke reelle dilemmaer der findes mellem borgernes ret til privatliv og samfundets ønske om overvågning til fællesskabets bedste (fra terrorbekæmpelse til dyneløfteri)
  • Understøtte virksomheders mulighed for en “early movers advantage” ved at inddrage og understøtte virksomheder i netværkets arbejde
  • Støtte efterspørgsel efter innovative løsninger formidle dansk og international viden til danske virksomheder og myndigheder
  • Støtte dansk deltagelse i internationale “privacy” projekter med virksomheder, forskningsinstitutioner og myndigheder
  • Uddele en “privacy” pris og deltage i andre opmærksomhedsaktiviteter
Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s